Kuching: fijne stad - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van janpieterenilona - WaarBenJij.nu Kuching: fijne stad - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van janpieterenilona - WaarBenJij.nu

Kuching: fijne stad

Door: Ilona en janpieter

29 Juli 2010 | Maleisië, Kuching

Hallo,
Ilona is nu een voetmassage aan het ondergaan, dus ben ik maar achter de computer gekropen. (Ik schrijf ook even wat relevante reisinfo voor geinteresseerden)
We zitten nu in Kuching, een mooie fijne en relaxte stad. Toen we 's avonds aankwamen waren we bang dat er niet veel slaapplaats meer zou zijn. Dus hadden we een room in het hostel Track's genomen. Dit stelde heel weinig voor 2 bedden in een dorm, alleen dan gescheiden door wat triplex...
De volgende dag naar John's place verhuisd. Fijne kamer voor 55 MYR. Hier in de buurt zitten meer goedkope guesthouses.
Daarna hebben we de bus gepakt naar een voederplaats voor chimpansees. Het is een soort rehabilitatie bos voor chimpansees die iets hebben en die weer terug de natuur in moeten leren komen. Het bos is te klein om zelfstandig aan al het voedsel te komen.
Je staat met zijn allen (ongeveer 100 man) in het bos en nadat de apen worden geroepen komen ze aangeslingerd. Erg mooi om te zien! We hebben een stuk of 6 chimpansees gezien, waaronder Ritchie, de oudste grote, harige, hoofdaap. Toen hij aangeslingerd kwam bogen hele bomen om tot hij ze losliet!
Als je daar heen gaat: de buschauffeur zegt dat de laatste bus om 16.00 vertrekt, niet 1 over4 16:00 maar 16:00...
We hadden op de heenweg 2 meisjes/vrouwen ontmoet en daarmee kwamen we er achter dat de bus dus al weg was.
De maleiers nemen geen lifters mee als ze niet weten wat de precieze bestemming is. Gelukkig was er een man die ons mee wilde nemen om ons te droppen bij een ander busstation.
Voor de andere toeristen bij de bushalte had ik een teksi laten bellen. Die waren verassend genoeg nog niet zo gebrand om weg te komen...
's Avonds met zijn vieren lekker grote garnalen gegeten bij Top Spot, een fish court waar je allerlei (levende) vissen en krabben kan aanwijzen en eten. Heel erg lekker!
Vandaag hebben we wat geshopt en musea bezocht.
Bij een restaurant zei ik tegen de ober dat hij even moest terugzwaaien naar de vrouwen in het busje. Waaop hij zei: "they are not really women..."
Alles gaat dus prima hier.
Groetjes,
Jan Pieter

• 29 Juli 2010 - 21:41

Franneke:

hoi hoi net jouw verhaal gelezen j.p.tsonge tsonge heeft ilona nog steeds niet geleerd om op tijd te zijn voor de bus!!!!!IK HOOP WEL DAT JULLIE OP TIJD GAAN VLIEGEN,,maar dat duurt nog even. linda en bert j zijn alweer terug uit hongarije, corine en twan komen morgen naar huis.nog een fijn vervolg van jullie reis dikke kus

• 01 Augustus 2010 - 18:26

Corine:

Hoi JP & Ilona,

Wij zijn alweer thuis en hebben het leuk en gezellig gehad.

Gaat goed daar zie ik wel
    lekkere voeten gemasseerd....
    lekker.
    Ik wil even zomaar vragen wanneer ilona tijd heeft om mee te gaan naar dat verre land met haar zussen "Wanroy" linda en ik hadden de week van 16 sept. ingedachten...Wat vind jij daarvan...? Ik zie het wel.