na wat trekkingen op naar het strand - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van janpieterenilona - WaarBenJij.nu na wat trekkingen op naar het strand - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van janpieterenilona - WaarBenJij.nu

na wat trekkingen op naar het strand

Door: Ilona

21 Juli 2010 | Maleisië, Mersing

Even wat minder bereik met internet gehad dus hier een overzicht van de afgelopen week.

We zijn na langkawi naar Cameron Highlands geweest waar het heerlijk koel was en s'nachts best koud zelfs.. We hebben daar bij aankomst meteen het meest gelopen trail gelopen en de volgende dag besloten we dat we dan nu wel klaar waren voor trail 1 een van de langste trails.. jan pieter wilde graag de mossy forest zien. We moesten zowiezo eerst naar het andere dorpje om de tocht te beginnen en besloten dat we dat best konden lopen. Dat was al 1 uur. Toen de jungle in 3.5 km omhoog tot een hoogte van 2000m. Dat was 2 uur. Wel erg mooi en ook mossy maar zwaar. Na aankomst eerst wat boterhammetjes eten. Daarna zou dan nog het uitkijkpunt volgen. Er was wat lokale bevolking die met de auto naar het uitkijkpunt was gekomen en zagen ons zitten.. wij vertelden dat we er zo uitzagen omdat we via de berg waren gekomen.. zij: nooo... how long was it.. 2hours... noooooo ( malayse vertaling aan anderen ) met zijn allen nooooooooo!!!!!! en hard lachen.. Daarna nog een stel uit KL aan de praat geraakt en daar kregen we een lift van voor een stuk in een superdeluxe 4x4 wagen.. was gezellig. Vervolgens verder gelopen door de thee plantage velden erg mooi. De dorpjes die ertussen liggen zijn dan weer niet zo mooi maar dat valt weer weg als je zoiets ziet. We vinden zowiezo heel maf dat de bebouwingen / huizen in peninsula maleisie heel lelijk zijn maar dat wordt dan gecompenseerd met hele mooie natuur en bloemen en jungle. Ook is het even wennen dat het een moslim land is. Bijvoorbeeld; je kan bijna nergens tampons kopen... kennelijk mag dat niet of zo. Uiteindlijk wel gevonden in een grote plaats maarja.. Ik moet nu helaas afsluiten het internet cafe gaat dicht. volgende keer, vanaf het eiland!
Groetjes, Ilona en Jan Pieter

• 21 Juli 2010 - 18:12

Marieke:

Jan-Pieter,nog gefeliciteerd met je verjaardag!

• 23 Juli 2010 - 12:28

Franneke:

jan pieter ook van ons heel hartelijk gefeliciteerd,je hebt hem in een speciaal land gevierd.wij zijn net thuis gekomen van hijken,na een paar dagen fietsen en een dag naar mark v d ven in duitsland
    morgen gaat corine twan en kids op vac.en dan moeten we weer zelf voor dekip. en paarden zorgen.en nog even knuffelen.maar jullie reizen weer heel interresant wat een wandeling!!!boeiend
    we horen graag het vervolg knuf van ons