Bangkok naar Nederland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janpieterenilona - WaarBenJij.nu Bangkok naar Nederland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janpieterenilona - WaarBenJij.nu

Bangkok naar Nederland

Door: Ilona

06 September 2009 | Thailand, Bangkok

Zo we zijn weer thuis!
Heerlijk bruine boterhammen met kaas gegeten. Meteen naar de Albert Heijn natuurlijk en lekker eten kopen. De fijn hollands fusion-cooking keuken, echt gemist.

Na een lange treinreis naar Bangkok hebben we daar een hele dag doorgebracht. Ik had nog allerlei plannen maar in werkelijkheid waren we ontzettend moe en hebben we maar een beetje in Siam rondgehangen en lekker naar de Mc Donalds gegaan.

Voordat we daar waren zijn nog bijna weer opgelicht voor 'n een of andere veeeeeel te dure klongtocht. We waren natuurlijk weer niet voorbereid en te moe. We stapten uit de metro en er kwam een man heel vriendelijk op ons af een praatje maken. Normaal gesproken hartstikke leuk maar in Thailand moeten er dan al meteen alarmbellen gaan rinkelen want Thai komen niet op je af voor een praatje. Alleen als je hun iets vraagt. Hij begon over Nedeland, voetbal en wat we nog allemaal zouden kunnen doen. Een klongtocht zou toch heel leuk zijn en dat we dat eigenlijk het beste maar meteen konden doen want de markt zou binnen 2 uur afgelopen zijn. Dit klinkt simpel maar daar deed hij wel 20 min over, hij stak er echt tijd zeg maar. Wij zeiden uiteindelijk gedag en gingen zitten op een bankje. Wij wilden gewoon naar de hoogste toren van Bangkok maar hij slaagde er toch in om ons aan het denken te zetten om toch nog even naar de klongs te gaan. We wilden naar de skytrain om richting de rivier te gaan. Daar kwamen we de man natuurlijk tegen en jan pieter ging aan hem vragen hoe we daar moesten komen. De man zei natuurlijk dat we met de tuk tuk moesten gaan, veel makkelijker. Ik wilde dat niet ( voorgevoel ) en het werd een gekibbel tussen jan pieter en mij en uiteindelijk gaf ik toe en zei oke stap maar in dan, dan zien we wel. Afgedongen naar 30 bath zoals de vriendelijke man zei. En ik zag dat de tuktuk chauffeur een blik naar de vriendelijke man gaf. ( weer een voorgevoel ). Dus ik zei tegen Jan Pieter we zoeken zelf wel een klongtour daar we nemen niet die van hem! Toen we in de tuk tuk zaten vroeg de chauffeur dat we de klong tocht gingen doen? En wij: jaja. Toen vroeg hij het nog een keer argwanend. En wij: jaja maar waar dat weten we nog niet. Toen stopte hij en konden we uitstappen!

Wij weer teruglopen in de zon....!
Toen hebben we het opgegeven en zijn we naar de Mc Donalds gegaan. Het is zo fijn als je in zo'n stad soms heel even weet waar je aan toe bent......

Later zijn we nog naar de hoogste toren gegaan om te genieten van het rustige uitzicht onder het genot van een biertje.

Groetjes Ilona en Jan Pieter