Aapjes kijken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janpieterenilona - WaarBenJij.nu Aapjes kijken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janpieterenilona - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken

Door: ilona

09 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Ayutaya was echt leuk om door te fietsen. Alleen de fietsjes van de thai zijn een beetje klein voor ons en heb nu dus een beetje last van mijn knie. Bij het hotel was een zwembad dus we hebben ook nog een frisse duik genomen... heerlijk! Alleen was het om 22.00 afgelopen met de levendigheid daar. Alles ging dicht en naar bed. Dus wij ook maar..

Volgende dag met de trein naar Lop Buri.. de trein was de allerlangzaamste en stopte overal. Je moet echt even bij een toeristen info balie een blaadje met vertrektijden van treinen halen want anders kom je er niet achter dat er nog een snellere trein komt. Als de thai je niet kunnen verstaan zeggen ze gewoon nee of ja maar dat betekend niks... In Lop Buri ingecheckt in een soort van communistisch uitziend hotel.. doet ons denken aan tsjechie. Lop buri Asia hotel geloof ik. Het beste kan je hier even uitstaPPEN uit de trein, aapjes kijken ( echte aapjes ), en daarna weer verder richting sukothai. De aapjes zijn erg leuk! Beetje eng zelfs, zoveel en overal. Maar wel alleen bij een bepaald momenument, niet door de hele stad.
De hele stad is bezaaid met winkeltjes en stalletjes vol met eten en snuisterijen en we vragen ons af waar al die mensen wonen die dat moeten kopen.

Morgen verder met de trein naar Phitsanulok en dan met de bus naar sukothai, al zijn we bang dat we misschien al genoeg koningssteden hebben gezien... maar het schijnt dat we dit niet over moeten slaan. Daarna is het echt sluss met de monumenten en tijd voor natuur o.a.

Tot snel weer X Ilona en Jan Pieter

• 09 Augustus 2009 - 13:47

Franneke:

leuk om jullie zo te volgen,het lijkt apart om in zo n vreemd land de weg te vinden.wie adviseerd jullie om waar dan ook te gaan?in ieder geval veel plezier!